4 redenen waarom online aspecten een fysiek evenement versterken
Tegenwoordig hebben veel evenementen een online aspect, dit kan bijvoorbeeld een online registratieformulier zijn, een eventwebsite of een digitale interactietool. De mogelijkheden online zijn uitgebreid en kunnen op verschillende manieren een fysiek evenement versterken. In deze blogpost delen we 4 redenen waarom online aspecten een fysiek evenement versterken en noemen we een aantal voorbeelden.
Reden 1: Een eventwebsite dient als je visitekaartje
Eén van de eerste contactmomenten met je doelgroep is de eventwebsite. Zet daarom de eventwebsite in als je visitekaartje en zorg dat je een blijvende eerste indruk maakt. De eventwebsite is een online aspect die verschillende functies en mogelijkheden biedt. Van het delen van informatie tot het registreren van je deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om het programma live uit te zenden op de eventwebsite. Hiermee wordt je evenement toegankelijker en je bereik groter.
Reden 2: Interactie met zowel online als live publiek
Een digitale interactietool, zoals bijvoorbeeld ONlive Event Interaction, maakt het eenvoudig om interactie te creëren met zowel online als live publiek. Via een WebApp zien de deelnemers het gehele programma en en kunnen vanaf daar deelnemen aan de polls. De WebApp is een webpagina die de deelnemers kunnen bekijken via hun telefoon of laptop. Ze hoeven hiervoor geen app te downloaden, maar kunnen of een QR-code scannen, of zelf een link invoeren.
Reden 3: Meer mogelijkheden voor sponsoren
Online zijn er verschillende mogelijkheden voor je sponsoren. Denk aan 1-op-1 sessies, een sponsorpagina met logo’s en bedrijfsinformatie, of een virtuele sponsorstand. Bied je sponsoren zowel live op de beursvloer als online de ruimte om hun bedrijf of organisatie te promoten. Doordat deelnemers niet alleen live de sponsoren kunnen bezoeken, maar ook bijvoorbeeld van tevoren al meerdere contactmomenten hebben via een eventwebsite, blijft een sponsor beter top of mind.
Reden 4: Content is on-demand beschikbaar
Door online en live te combineren is het mogelijk om je deelnemers on-demand content aan te bieden. Zo is een eventwebsite niet alleen voorafgaande je evenement waardevol, maar ook na afloop voor de follow-up. Door verschillende vormen van content die voor een langere tijd beschikbaar blijven, zorg je voor een gehele ervaring. Daarnaast bied je hiermee deelnemers die het evenement niet op de dag zelf bij kunnen wonen de mogelijkheid dit op een later moment terug te kijken.
Het ONlive Eventplatform is één van onze producten waarin alle online aspecten samenkomen, van registratie tot interactie en van livestreams tot virtuele sponsorstands.
Volg onze social mediakanalen en blijf op de hoogte van de nieuwste berichten!